Software ledenadministratie Vreugd Corona-update

Ondernemen in tijden van Corona: de ledenadministratie als hulpmiddel

In tijden van Corona wordt er van jou als ondernemer of bestuurslid van de vereniging creativiteit verwacht. Hoe hou je de organisatie draaiende? Hulpmiddelen kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Wij werken 7 dagen in de week om aansluiting te behouden in deze periode.

Ledenadministratie Software als ondersteuning

Onze levensmissie bij Vreugd Online is niet alleen om software te maken en onderhouden die goed aansluit bij organisaties in goede tijden, maar ook om te ondersteunen in moeilijke tijden. Wij zetten ons team in om met creatieve oplossingen te komen die gebruikers van Vreugd Online tegemoet komen. Dat doen we in samenwerking met gebruikers zodat we zeker weten dat er vraag naar is, op afstand uiteraard. En dan is het nu de tijd dat we willen shinen, juist nu! Dit is een overzicht van de aanpassingen die wij gedaan hebben om het ondernemers en organisaties met een ledenadministratie makkelijker te maken om draaiende te blijven in tijden van Corona.

Korting geven? Jij beslist, de software voert door

In deze uitzonderlijke tijd wil je de vrijheid hebben om korting te geven aan bestaande klanten die hun abonnement niet volledig kunnen benutten. Neem een sportschool waar leden niet welkom zijn momenteel. Of een vereniging waar de agenda leeggeveegd is. In een handomdraai pas je in Vreugd Online de korting toe waarmee het nieuwe bedrag wordt toegepast.

Einddatum van abonnement opschuiven

Een andere populaire maatregel richting leden is het opschuiven van de einddatum van een abonnement. Dit betekent dat een lid langer lid blijft in verhouding met de tijd dat het lid geen gebruik heeft kunnen maken van het abonnement. Met een uitzonderingsregel kan dit in de software eenvoudig worden toegepast. Jij beslist op welke groep abonnees dit gebeurt en welke groep hier geen recht op hebben. Maak bijvoorbeeld onderscheid in de jeugd en volwassenen.

Afgeschermde Video

Je kunt nu per abonnement of les of cursus een video toevoegen.
Alleen personen die inloggen en het betreffende abonnement/les/cursus hebben zien de video
Ga naar het abonnement/les dan online aanmelden dan de knop video
(Zet bij instellingen onlineaanmelden wel de knop video aan bij inloggen)



Online reserveren

Nieuwe en bestaande klanten gaan steeds vaker online op zoek naar diensten. Voor een klant maak je het gemakkelijk om lid te worden en/of een les of bijeenkomst bij te wonen middels een online reserveringssysteem. Ook voor je eigen administratie is het een stuk minder werk en je voorkomt dat mensen fysiek bij je aan de balie moeten komen of een mailtje sturen.



Toegangscontrole en contactloze scanner

Binnen de toegangscontrole module hebben wij een nieuwe functie ontwikkeld die enkel personen die van te voren gereserveerd hebben toegang te geven. Zo behoud je automatisch controle op wie er binnenkomt als je fysieke lessen geeft zoals in een sportschool, zwembad of fysiopraktijk. Om besmetting te voorkomen ben je vanaf nu toekomstproof door een nieuwe contactloze QR barcode scanner die op grote afstand het pasje kan scannen.

Online diensten aanbieden

In het artikel “ga volledig online in de coronacrisis” geven we tips over hoe je fysieke diensten online aan kan bieden. We hebben een nieuwe functie toegevoegd waarmee je per abonnement of les een video kunt toevoegen. Zo kun je specifieke diensten onderverdelen en nieuwe abonnementen aanbieden. Aanvullend met het digitaal machtigen kun je zonder fysiek contact en helemaal online een nieuwe klant verwelkomen en toegang geven tot de lessen. Ga online ondernemen in tijden van Corona!

Pushberichten via de app

Verstuur berichten snel en gericht naar alle gebruikers van jouw app via een pushbericht. Laat klanten bijvoorbeeld weten dat ze online lessen kunnen volgen, houd ze op de hoogte van reserveringen of communiceer nieuws dat je gedeeltelijk open gaat over een tijdje. Binnen de ledenadministratie software van Vreugd Online werkt het heel eenvoudig.

Wij zijn er van overtuigd dat we deze crisissituatie samen onder de knie zullen krijgen. Wees creatief en ga online ondernemen. Juist nu! Hebben wij je op een idee gebracht of kunnen wij je helpen?